FAQ – vanliga frågor

Fråga: Jag har problem med min kabel-TV. Vad ska jag göra?

Svar: Kontakta Comhem som är din kabel-tvleverantör antingen via deras hemsida www.comhem.se  eller på telefon 0771-55 00 00.

 

Fråga: Min internetuppkoppling fungerar inte som det ska. Vem ska jag kontakta?

Svar: Kontakta Ownit som är din bredbandsoperatör antingen via deras hemsida www.ownit.se eller på telefon 08-525 073 00

 

Fråga: Hissen är trasig, var vänder jag mig?

Svar: Vid driftstörning/stopp av hiss ring direkt till Hiss & Elteknik AB på telefon 08-779 53 53.

 

Fråga: Jag har frågor gällande min betalning av lägenhetsavgiften. Vem kan besvara dessa?

Svar: Vår ekonomiska förvaltning görs av Trönnberg & Co förvaltning AB och det är dem du ska kontakta med frågor gällande hyresinbetalningar, hyresavier, påminnelser etc. Personen som har hand om detta når du via mail el@tronnberg.se eller telefon 08-505 855 68.

 

Fråga: Entredörren går inte i lås. Vad ska jag göra?

Svar: Alla frågor och problem som dyker upp gällande vår fastighet gör du bäst i att kontakta AB Energibevakning. De ansvarar för skötseln av vår fastighet och nås via hemsida www.energibevakning.se, mail helpme@energibevakning.com eller telefon 08-647 66 10. Är det något akut har Energibevakningen en jourtjänst vid brådskande driftstörningar och dem når du på telefon 0771-47 66 10.

 

Fråga: Jag vill hyra ut min lägenhet i 2:a hand. Hur gör jag?

Svar: Ska du hyra ut din lägenhet i 2:a hand behöver du ansöka om detta och få det beviljat innan din hyresgäst kan flytta in.
Ansökningsblankett
Upplåtelseblankett
Samtliga blanketter skickar du i god tid in till Trönnbergs & CO på mail info@tronnbergs.se.

 

Fråga: Får jag hyra ut min lägenhet kortare tid via tjänster som t ex Airbnb?

Svar: Nej, det är inte tillåtet.

 

Fråga: Jag ska renovera min lägenhet. Är det något jag skall tänka på?

Svar: Vid större renoveringar som tex. ändring av väggar, kök och badrum behöver du ansöka om detta. Under Bygga om eller renovera finns all info du behöver. Din ansökan skickar du till info@tronnbergs.se. Vid mindre och kosmetisk renovering behöver du inte ansöka om lov men tänk gärna på att informera dina grannar om eventuella störningar samt var aktsam om våra gemensamma utrymmen vid frakt av material, maskiner etc.

 

Fråga: Hur gör jag för att gå med i relaxen?

Svar: Vad roligt att du vill gå med! Skicka ett mail till info@bergsundsstrand.se så får en anmälningsblankett av oss att fylla i. Så snart du skickat tillbaka den till oss är du medlem i relaxen och får tillgång till den via samma bokningssystem som tvättstuga. Avgiften på 120 kr/mån debiteras på din vanliga hyresavi.

 

Fråga: Jag ska sälja min lägenhet. Behöver jag meddela någon i föreningen om detta?

Svar: Ärenden som rör pantsättning, köp och försäljning skall alltid skickas direkt till vår förvaltare Trönnberg. Du når dem via deras hemsida www.tronnberg.se, mail info@tronnberg.se eller telefon 08-505 855 00.